kamca

Kamila Pravcová

Ahoj, jmenuji se Kamča a je mi 24 let. Patnáct let hraji florbal, z čehož již šestým rokem hraji nejvyšší ženskou ligu v ČR – Extraligu žen, za brněnský tým Florbal Židenice. K funkčním tréninkům jsem se dostala právě přes florbal, neboť součástí florbalových tréninků jsou mimo jiné také funkční tréninky fitness, aerobní (vytrvalostní) a anaerobní (silové) tréninky.

            O funkční tréninky jsem se začala zajímat před šesti lety, kdy jsem rovněž začala cvičit workout. Zkušenosti sbírám jednak ze svých tréninků, z různě zaměřených sálových lekcí a vlastní iniciativou na internetu. Tyto funkční intervalové tréninky mě baví, protože reprezentují spojení všech sportovních dovedností a zábavnou formou zlepšují vytrvalost i sílu. Po 5 letech trénování mládeže ve florbale Židenice (děti od 5 do 18 let) jsem se rozhodla, že bych mohla vést i funkční tréninky pro mládež i dospělé.
            Mimo florbal, fitness a workout se pravidelně účastním závodů Spartan Race, kde ráda překonávám své limity. Ve volném čase ráda běhám, chodím na túry, plavat či hrát tenis, golf a v zimě samozřejmě lyžování.

FUNKČNÍ TRÉNINK / TABATA

Tento funkční trénink/ tabata se zakládá na HIIT principu (vysoce intenzivní intervalový trénink). V HIIT tréninku se střídají vysoké a nízké intenzity pohybu a tento způsob tréninku je vhodný pro zvýšení fyzické kondice, síly, vytrvalosti a také pro rychlejší shazování tuků než umožňuje kardio trénink. Trénink je založený na krátkých časových intervalech, ve kterých se střídají různé cviky s pár vteřinovou pauzou. Konkrétně se může jednat o 25 vteřin intenzivního cvičení a 10 vteřin pauzy.
               Funkční trénink přispívá všeobecné fyzické zdatnosti a jeho obsah je zaměřen především na práci s vlastním tělem. Ovšem pár pomůckám, jako jsou třeba švihadlo, TRX, kettlebell, odporové gumy, bosu apod. se nevyhneme.
               Trénink je zcela komplexní, což obnáší zpevnění a posílení všech částí těla. Můžete se těšit na základní i méně známé cviky postavené do intervalových bloků, běh, posilování. Tyto cviky lze provádět v různých úrovních náročnosti, a proto je tento trénink vhodný pro začátečníky i zkušené sportovce.